Alkolsüz Bira

Gçen ay bir süre alkole ara verme kararı almıştım. İşin zor kısmı olan barlara bile gidip bira yerine soda limon, kahve gibi çeşitlemelerle eşlik ettim muhabbetlere. Bir sefer Kıtır'da arkadaşlarımla buluştuğumda ise daha önce İran'daki gibi placebo etkisi bir alkolsüz birayla eşlik edeyim bari dedim.



Alkolsüz bira istediğimde Budweisser vardı sadece, herhalde tutmuyor alkolsüz Efes satmıyorlar diye düşündüm. Takip eden günlerde alkolsüz birayla bir dönem geçiririm işte sonra bakarız diye düşünüp marketlerden alkolsüz bira almaya gittiğimde  ya son kalanlardan alabiliyordum ya da bulamıyordum. Derken öğrendim ki karşı çıkanların yalan yanlış bilgilerinin sonucunda Türkiye'de şimdilik satışı yasaklanmış! TAPDK'dan mevzuata ulaşamadım, fiiliyatı biliyorum şu an için bulunmuyor ve satılmıyor.


İnternette bulabileceğiniz bir dolu "alkolsüz bira alkollü çıktı" haberlerindeki gibi aşağıdaki haberdeki matematik hatası evlere şenlik, neymiş binde yirmi beş alkol varmış ve bir tane içince trafikte alkollü çıkarmışsınız;




Türk Gıda Kodeksi Bira Tebliği’ne göre alkolsüz bira Alkol oranı %0.5’ten düşük olan biradır. Dünyanın çoğu yerinde de böyle geçer. Kıyaslama yapmak gerekirse, bozanın alkol oranı %1’dir. Meyve sularında bu oran % 0.1’den azdır. Suudi Arabaistan'da, Kuveyt'te ve İran'da aynı oranda satışı serbest alkolsüz bira memleketinde satışı yasak, haberin olsun Türkiye.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Anne bebek mağazalarına gidersen, alkolsüz bira bulabilirsin. Malt olarak satılıyor, şişesi de 4-5 tl civarında. Belki işine yarar :-) Dikkat et, fazla içersen memelerden süt gelebilir, o da bonus olur sana...
Adsız dedi ki…
Metro gros marketlerde alkosuz bira var claushaller markasi

Bu blogdaki popüler yayınlar

Deney (2)

Yahudi Mahallesi

Ankara'nın Logosu