Cermodern

Geç de olsa artık Ankara'nın bir modern sanat müzesi var. Ebru Özdemir Koleksiyonu'ndan oluşan 'artı sonsuz' temalı, Döne Otyam ve Deniz Artun'un küratörlüğündeki sergiyle kapılarını açan Cermodern, 1924 yılında demiryollarının vagon ve lokomotif tamirleri için inşa edilmiş. Cer Atölyeleri olarak bilinen bu mekan, elli yılı aşkın süre bu amaçla hizmet vermiş. Cer, Arapça kökenli bir kelime olarak 'çekek yeri' anlamını taşıyor.  Çekek yeri denince aklıma tekneler geliyor, kimbilir Cermodern Ankara'ya teknelerin de gelmesine sebep olur belki...

Cermodern'in avlusu (Foto:Enver Arcak)


Artı Sonsuz adıyla başlayan serginin tabanı Serkan Özkaya'nın süngerden onbin işçisiyle kaplı. Açılışta konulmamış, Kibele'nin sergilenmemiş olduğu gibi, muhafazakar büyükleri rahatsız etmesin otokontrolüyle karar verilmiş sanırım.


 Başbakanımızın açılışta göremediği Kibele...(Foto: Enver Arcak)

Sergide, Abidin Dino'nun Paris 68 çizimlerinden yirmi küsür yıl önce çizdiği gerilalar ve Ömer Uluç'un 77 orijinli, 2007 yenilendirilimiş Afrika Kraliçeleri benim için ön plana çıkan eserler oldu. Abidin Dino çini mürekkepli, Ömer Uluç yağlıboyalı.

Ömer Uluç'un Afrika Kraliçeleri (Foto: Enver Arcak)


Abidin Dino'nun 1941 tarihli Gerilaları (Foto: Enver Arcak)

Ercan Akın'ın yağlıboyası ve Ekrem Yalçındağ'ın 2319 renkli Soyut Kompozisyon tablosu benim için, farklı öne çıkanlardan oldu.


 Ercan Akın'ın tuval üzerine yağlıboya çalışması (Foto: Enver Arcak)


Ekrem Yalçındağ'ın 2319 renk soyut kompozisyonu (Foto: Enver Arcak)

Dileğim yeni yapılacak sergilerin bir yerinden taze kanlara cesaret vermek üzerine kurulması. Koleksiyonlar paylaşıldıkça anlam taşır. Koleksiyonerler açısından Ankara yüksek bir potansiyele sahip. Böyle bir müzeyle yastık altındakiler de paylaşıma açılırsa görülmemişler ortaya çıkacaktır. Dahası devlet kurumlarının kenarda depoda kalmışları var. Bazı eserler daimi moderndir. Koleksiyonerler sahip olduklarına yenilerini ekledikçe elindeki tema şekil değiştirir. Eğer ki paylaşırlarsa başka türlü değerlenir.

Osman Kerkütlü'ün One Tree Hill'i (Foto: Enver Arcak)

Cermodern'in, Ankara'da kültürel ve sanatsal üretimin gelişmesine katkıda bulunmasını dilerim. İsterim ki yepyenilerin keşfine imkan da sağlasın.

Serkan Özkaya'nın serginin tabanını kaplayan işçileri (Foto: Enver Arcak)

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Süper olmuş, ellerinize sağlık...

Ahu.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Deney (2)

Ankara'nın Logosu

Yahudi Mahallesi