Yeşil Diet

Ne yersek oyuz, vücudumuz yediklerimizle şekilleniyor, etkilenip tepki veriyor. Faydalı olan yiyecekler, içeceklerin alımı kadar, zararlılardan sakınmak gerekiyor. Sağlık konularında tavsiyelerini severek dinlediğim konunun düşkünü Serhat Yalçınkaya'dan günlük yeşil diet bir aklına esme hizmetidir.




Sabaha toz halinde aktardan alınmış deve dikeni ve zerdeçal karışımını  bir tatlı kaşığına döküp, Carlson sıvı balık yağıyla  (portakallı veya limonlu) kayganlaştırıp içerek başlıyoruz. Bir bardak suya sıkılmış çeyrek limonu içerek damakta kalanlar mideye akıyor. Çavdar ekmeğinin yanında keçi peyniri, yeşil zeytine destek içeceğimiz AOÇ domates suyu .




Öğlene kadar çerezlik çiğ badem, kayısı çekirdeğini beyne katkı için atıştırıp, öğlen zeytinyağlı yeşil salata, yanında et olacaksa hindi eti, kırmızı ete karşıyız ama olacaksa kuzu etiyle besleniyoruz. Makarna, pilav ve beyaz ekmek listemizin dışında. Domates suyu veya maden suyu öğlen içeceklerimiz. Doymayanlara alternatif, sebzeli pizza, hafif kızarmış sebzeler, bakliyatlardan yeşil mercimek veya fasülye. İçecek önerilerine burun kıvıranlara greyfurtu ya diğerlerine destek veya yerine önermekte Serhat.





Akşam için yine bol sebze, buharda haşlanmış esmer bulgur, yanında renkli bir sirkesiz salata yakışmakta. Karbonatlı su fırsat buldukça içilesi bir temizleyici. Akşamın çerezi kestane yanında içeceklerimiz domates suyu veya maden suyu. Soğan, sarımsak ve deniz tuzu her öğüne katkı sağlayacaklar. Deneyeceklere kolay ve sağlık dolu gelsin dileğiyle, afiyet olsun!





Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails